Erasmus Macerası : 2017-2018 Vives University Belçika

Hazırlık aşamasında bende bir sürü şey okudum ve yetersiz buldum. Size umut vermek isterdim ama bu evrak işleri bıktırıyor biraz. Ben daha bugün işlemleri bitirdiğim için olayın stresiyle de yazabilirim. Yine başa dönsen hazırlar mıydım :S Evet.

Önce Erasmusun dil yeterliliği için yaptığı dil sınavına giriyorsunuz. Burdan 50 puan üstü almanız gerekli. Bu sınavda 10 sesli soru 50 yazılı soru var. Bu sınavdan geçenler bir de sözlü sınava giriyor. Burda size bir resim gösterip sizle sohbet etmeye başlıyorlar. 20 üstünden değelendiriliyor. Burdan da geçince sınav puanı + okul puanı eklenip puanınız hesaplanıyor. Tercihiniz için seçeceğiniz Üniversitenin sitesini takip edin. Online başvuru zamanını kaçırmamak lazım. Online başvuru yaptınız sıra Learning Agreement hazırlamaya geliyor. İşte bu aşamada size yol gösterecek biri yoksa bittiniz sanırım ben 3 hafta uğraştım. Bölüm de ki Erasmus kordinatörüm ile danışarak yürüttüm. LA gitti ama bitmiyor. Karşı üniversitenin onaylayıp geri göndermesi gerekiyor. O da bitince artık Kabul Mektubunu (Acceptance Letter/Invation Letter) beklemeye kalıyor. İşte bu kısım hayal gücünüzü geliştirecek. Tam gönderecekken odasına biri girdi belki hasta ya beni istemiyorlarsa ya göndermezlerse amaaan sende benden iyisinimi bulacaklar derken tam başvuruyu unuttuğunuzda kabul mektubu geliyor. İşte sevinmeler gülüşmeler anne-baba-sevgili-arkadaş arayıp sevinmeceler vb.. Sonra vize başvurusu evrak listesini görene kadar böyle gidiyor. Sonra evrak işleri derken (evrak listesi ve nerelerden ne alınacak listesi sonraki yazıda) vize cevabı bekleme kısmı var küçük bir sabır testidir kendileri. O kadar masraf yapıp başvur cevabı haftalar sonra atsınlar. Kabul mektubunda gelişen hayal gücünüz burda coşuyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar